Διαβάστε: Μια διαφήμιση σε κάνει και.....κλαίς
Η συγκινησιακή έκκληση στο διαφημιστικό μήνυμα
Η συγκινησιακή έκκληση αφορά την διέγερση συναισθημάτων και είναι από τις λιγότερο κατανοητές διαδικασίες. Συγκίνηση είναι η κατάσταση διέγερσης που εκδηλώνεται ως βιοχημική δραστηριότητα του σώματος και του εγκεφάλου και εμφανίζεται με διαφορετικούς τρόπους αλλά και διαφορετική ένταση (Tellis 1998). Για παράδειγμα η λύπη, η χαρά, ο θυμός , η αγάπη αλλά και η στοργή είναι εκδηλώσεις συγκίνησης που συνοδεύονται από υπερδιέγερση, εφίδρωση, αύξηση παλμών κ.ά.
Ξεχωριστά αλλά και μαζί οι συγκινήσεις και τα συναισθήματα περικλείουν μια διανοητική δραστηριότητα αλλά είναι διακριτά και υπάρχουν ανεξάρτητα από τις σκέψεις και την λογική. Όμως η διαμόρφωσή τους προκαλείται από ερεθίσματα και σκέψεις όπως για παράδειγμα μια ευχάριστη ή μια δυσάρεστη ιστορία που δημιουργεί μια ανάλογη συγκίνηση αλλά και το παράδειγμα ενός ενήλικα ο οποίος συνεχίζει να φοβάται το σκοτάδι αν και γνωρίζει ο ίδιος ότι δεν υπάρχει λογική εξήγηση γι αυτό.
Αξίζει να σημειωθεί η σύνδεση του ερεθίσματος με το συναίσθημα όπως επι παραδείγματι η βοή από έναν σεισμό που προκαλεί φόβο και πανικό. Κάθε φορά που προκαλείται μια αντίστοιχη βοή αλλά δεν έχει σχέση με τον σεισμό προκαλείται στο άτομο ο ίδιος φόβος και πανικός (Tellis, 2008)
Τα μηνύματα συγκινησιακής έκκλησης μπορούν να παρουσιαστούν με διαφορετικούς τρόπους όπως είναι για παράδειγμα η παρουσίαση μιας ιστορίας, η αξιοποίηση στερεοτύπων μουσικής , η έκκληση φόβου αλλά και άλλα.